När ska jag göra en felanmälan?

  • En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, till exempel i tvättstugan eller trapphuset. Vid problem med hissar är det dock hissleverantören som är behörig och ansvarig att åtgärda felet, du hittar oftast deras kontaktuppgifter i portanslagen. 

    För bästa möjliga service kan du logga in i Mitt HSB för att göra felanmälan eller beställning och se aktuell status för dina ärenden. Om du inte har möjlighet att logga in i Mitt HSB kan du även registrera en felanmälan via vårt webbformulär

    Notera att besök av fastighetsskötaren kan medföra en kostnad. Innan arbetet utförs kan du givetvis få en uppskattning av kostnaden.

    _MG_7962.jpg

  • Fick du svar på din fråga?

      

    Vilken information saknar du?